Loves the raven when it flies

Tänkte skriva något intressant, nånting om allt jag funderar på.
Mardrömmen jag drömde för någon natt sen och om allt som utspelar sig runt mig och om något jag lärde mig om mig själv idag! Men jag vet inte...börjar bli lite försent för filosof-emma. Det enda jag kan få fram är farmor.
Lilla Farmor

Ska ha rosa rosor på hennes begravning.

Morgonen när jag pratat med pappa var jag själv här hemma, tog en promenad för att få vara själv och fundera lite. Det känns så märkligt när något som alltid funnits är borta med allt vad det innebär.
Kommer jag ihåg allt hon sagt och lärt mig? Farmor är för mig en liten tant med massor av humor och en liten påse mintkarameller i väskan (som inte längre är goda, men som har en nostalgisk smak) varje gång vi ska åka bil längre än till Brunflo. Hon var alltid glad och en riktigt häftigt kvinna! Jul har alltid varit stort och julklappar såklart viktigt. Så när hon inte kunde se för att sticka gjorde hon juldukar med extra grov textur, så hon kunde känna vart hon skulle trä nålen för att få brodyrstygnen på rätt ställe. Hon imponerade på mig när hon kunde glatt skämta om hur virrig hon kunde bli på kvällarna ibland.

Kommer sakna henne! ...fick ju inte ta med henne på mitt bröllop...

Nämen jag började ju att skriva om promenaden, var själv när jag gick och när jag kom tillbaka sitter Jenny (som inte vet vad som hänt) på vår säng och spelar knockin' on heavens door. :) just den av alla låtar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0