Tre veckor...

Har gått sedan vi blev husägare, jag och Fredrik! :)
Har bott i huset sedan vi fick det i stortsett.. första veckan var väldigt produktiv, fick nästan iordning på sovrummet.
Vi började med att riva tapeten, skrapa bort gammal flagad färg och måla fönsterkarmar, element, tak och väggar!
Sedan tapetserade vi (jag fick hjälp av fantastiska Malin!) fönsterväggen, målade väggarna med svindyr ekologisk färg i en ljus gräddgrå-nyans (svår att förklara). Samma kväll som vi tapetserade så rev Peter och Fredrik toalett-väggen, där ska det bli badrum såsmåningom...
Fredrik har också letat reda på snygga eluttag och lampknappar som passar i vårt 50-tals hus. Det är verkligen de små detaljerna som gör hela intrycket komplett!

Innan vi hunnit lägga golvet så gjorde vi det vi bestämmt att vi inte skulle, började i ett nytt rum. Lyfte av alla lyckor i köket och lämnade in dem på omlackering blankvitt, sen har vi rivit bort tapeten och alla laminatskivor bakom diskbänken, slipat och målat alla skåp halvblankt vitt (en omgång kvar) tvättat och målat taket. Har bestämt oss för mörkgrått kakel, åsså ska vi ha ek-bänkskivor och lika golv som i sovrummet, ekparkett...

Ehm, vad mer... jo, vi har installerat våran fantastiska tvättmaskin! Eller inte så mycket vi som Fredrik, han körde de två första tvättarna häromdan.. tokbra! Han hängde på kvällen och satte in luftavfuktaren (som vi fick av mamma och pappa efter det hade regnat in) På morgonen dan efter var det mesta torrt!! Sen har vi även gjort en snabb-fix i badrummet i källaren, skurat väggar och golv, satt in ett nytt duch-set, lagt sån acasia-trall i fyrkanter och helt plötsligt är det jättetrevligt att gå ner i källaren och ta en dusch!

Fredrik har också hunnit med att börja gräva lite nedanför garaget.. har tagit ner tre träd och grävt lite med hans brors minigrävare, det ska bli parkering så småningom. Uppställningsplats för bastun och parkering för gäster!

Uppdateringen blir lång när det är så länge sen jag skrev sist.. Har grejat lite mer i trädgården också, rensat bort lite skräp, gjort lite av en grov-kompost, flyttat två vinbärsbuskar.. ansat lite här och var.. ätit en massa PLOMMON!!! Jag har PLOMMON på min tomt...små söta mörklila fantastiskt goda plommon! Och björnbär, hallon, svartvinbär, rödvinbär... Gula mjöliga äpplen och höstäpplen!! Värsta skatten!

Nä, nu ska sjuklingen gå och knoppa! Har åkt på en riktigt influensa, både jag och fredrik. Väldigt olägligt mitt i renoveringen... Men det är sånt som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0